Gemi Tipleri





Yolcu Gemileri : Passenger Ship
Tanker Gemileri : Oil Ship
Kuru Yük Gemileri : Bulk Carrier Ship
Araba Gemileri : RO-RO Ship
Konteyner Gemiler : Container Ship


Passenger Ship :


20. yüzyıl'ın ilk yarısında büyük yolcu gemileri okyanuslara egemen olmuşlardı. İngiltere, okyanus seferlerinin çoğunu uzun süredir denetimi altında tutmaktaydı. Ama yüzyılın ikinci çeyreğinde Fransız, İtalyan ve ABD denizyolları, çok daha süratli ve daha lüks gemilerle rekabete başladılar. Bununla birlikte, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra hava yolculuğunun gelişmesi, hem de SS United States in 1952'de okyanusu 3 gün, 10 saat 40 dakikada aştığı sırada, yolcu gemilerinin saltanatına son verdi.

Yirmi yıl içinde büyük yolcu gemilerinin çoğu hizmet dışı kaldı. Geriye kalanlar da ya gezinti gemisi olarak kullanıldı ya da yüzer müze olarak havuza çekildi (Kaliforniya Long Beach'teki Quenn Mary transatlantiği gibi).

Oil Ship :


Ticaret" ve "mezarna" gemileri, tahıl ve maden filizi taşırlar. Ham petrol taşımacılığı için yapılan tankerler ilk olarak 1885'te ortaya çıkmıştır. Birinden öbürüne sızıntıyı engellemek için tankları ya da sarnıçları öbür boşluklardan ayıran batardolar (kofedamlar), genleşme mezarnaları, mekanik havalandırma tertibatı ve soğuk havalarda petrol ağdalılığını azaltmak için buharlı ısıtma gibi özel bazı nitelikler gerektirirler.

Boş tanklarını suyla doldurarak baş ve kıç dengesini koruyabilirler. Bu nedenle, makineler kıça yerleştirilebilir ve pervane şaftları kısaltılabilir. Bazı yolcu gemilerinin de makineleri kıçtadır. Bu yüzden günümüzde genel yük gemisinin silüeti, "şilep" diye anılan eski dökme demir yük gemilerininkinden oldukça farklıdır.

Bulk Carrier Ship :

Bir kargo gemisi veya kargo herhangi bir tür gemi taşır veya geminin kargo , mal, ve bir limandan başka bir malzeme. Her yıl dünya denizlerinde ve okyanuslarda kat yük gemisi Binlerce, onlar toplu ele uluslararası ticaret . Kargo gemileri genellikle özel görev için tasarlanmış, genellikle ile donatılmış vinçler yükleme ve boşaltma ve tüm boyutlarda gelir ve diğer mekanizmalar. Bugün, hemen hemen daima kaynaklı çelikten inşa edilmiş ve bazı istisnalar dışında genellikle hurdaya önce 25 ila 30 yıllık bir yaşam süresine sahip olan.

RO-RO Ship : 


Özel ambalajlı yüklerin her iki ucundaki açıklıklardan gemiye alındıktan sonra rampalar aracılığıyla baştan kıça uzanan bölmelere yerleştirildiği "ro-ro" (ya da makaralı ve tekerlekli gemi); standart ambalajlı yüklerin özel yükleme sistemleriyle güverteye çekildiği ve güvertedeki bölmelere yerleştirildiği konteyner gemisi. Bu tür gemiler genellikle taşıt araçlarını ve gemiye tekerlekli yatak üstünde kaydırılan her çeşit ambalajlı yükü taşımak için kullanılmaktadır.

Container Ship :

Konteyner gemisi, uluslararası standartlardaki konteyner kutularını taşımak için tasarlanmış, ağır yük taşımacılığında kullanılan gemidir. Uluslararası ticari yük taşımacılığında diğer taşımacılık araçlarına kıyasla maliyetleri düşürdüğü için çoğunlukla tercih edilir. Bu yaygın kullanımından dolayı uluslararası ticaretin simgelerinden biri haline gelmiştir. 2010 itibarıyla dünyada 9.535 konteyner gemisi[1] Genellikle 21–25 knot[2] seyir hızına sahiptir.